Öppna förskolan

publicerat i Barnen;


Nu har jag varit en "riktig mamma" och gått iväg med Julie på öppna förskolan. Måste jag påpeka att hon var yngst i gruppen? Haha. Men det var mest för min skull som jag gick dit då jag blir smått galen av att vistas hemma hela tiden. Eller mellan hemmet och skolan då det är den enda sysselsättningen jag har nu för tiden..

Jag var rädd att jag inte skulle känna någon väl på plats men det kanske var naivt av mig att tänka då vi alla har ett och samma "intresse" eller en gemensam nämnare vilket är våra barn, så prata var det sista jag behövde bekymra mig över. Julie uppskattade kanske inte direkt alla sånger eller alla rörelser man skulle utföra utan föredrog att hänga över min axel och skrika mellan varven. Men jag satt snällt i ringen och sjöng alla sånger som jag kunde, de jag inte kunde mimade jag till i alla fall i hopp om att ingen inbiten förälder skulle komma på mig.

Nu ska snart brorsan hämtas på skolan och Julie ligger och tar sin tupplur.
Måste dock passa på att fixa disken innan donnan får för sig att vakna.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

Haha...jag har bara vart på sånt 1 gång med Joey och då mimade jag oxå;-)

Kommentera inlägget här :