Konsten att vara mammaledig.

publicerat i Denise, Julie 0-2 månader, Kevin 6 år;
Det är skönt att vara hemma och mamma-"ledig" när den större delen av dagarna går åt till avtalade möten och andra inplanerade saker. Ledighet finns faktiskt inte så mycket på schemat som man kan tro när man är föräldraledig.

På måndag är det tandläkaren som gäller för min del.
På tisdag ska jag till BVC för mätning och vägning.
På onsdag måste jag ringa till kyrkan och beställa den för dop, vi måste bara komma fram till ett datum först innan jag ringer.
Så fort Kevin blir frisk måste jag ringa hans skolsyster för att boka tid hos henne då hon ska mäta och väga alla barn samt ha ett papper från mig om hans hälsotillstånd.
Sen den 12:e fyller Kevin sju år, älskade lilla unge, så någonstans mellan helgerna ska vi ha kalas.
Kevin har en tandläkartid som han ska gå på den 6:e - en tandläkartid som jag fått avboka tre gånger nu pg.a sjukdomar, haha.
Och den 18:e ska jag till MVC för efterkontroll.
Och så är det läkartid på BVC någon gång nu i februari också. Har inte orkat titta, haha.

Så ja. Mamma"ledig" är jag allt och får känna av hur det är att inte vara ledig.

Sista veckobilden på magen innan lilla Julie kikade ut ♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna:

Ja man behöver inte gå sysslolös precis

Kommentera inlägget här :