Givmildheten flödar.

publicerat i Julie 0-2 månader;
Folk påstår att man får så mycket av barnet sekunden efter den fötts, och det stämmer verkligen.

För sekunden efter hon kom på min mage alldeles ny och skrynklig så kissade hon så det rann längs ryggen på mig. Sedan dess har givmildheten bara flödat från hennes sida då hon delar med sig av frukosten på mitt hår varje morgon då hon ska rapa. Då kan man tänka att jag kanske ska lära mig att sätta upp håret innan hon rapas... men icke. Så näst intill varje morgon får jag ställa mig i duschen.

Sekunden efter jag tar av henne blöjan bjuder hon på en blöt överraskning då hon kissar, nästan varje gång.

Hon har även bajsat på mig sekunden efter vi tagit av oss blöjan givetvis.
Sen på julafton fick vi en fin överraskning då hennes navelsträng låg inbjudande bland våra nytvättade lakan och Andreas var övertygad om att det var han som tappat en snus i sängen.

Och varenda gång en ny och ren blöja satts på så är hon otroligt snabb med att bajsa ner den också...

Så nog får man mycket tillbaka alltid.

Och från oss får hon "smisk" varje gång hon ätit, kärleks-utslag av alla pussar och kramar och av Andreas skägg, bröstmjölk i hela ansiktet så fort mamma tar ner BH:n och tvingas ha på sig otroligt löjliga kläder. Så det kanske jämnar ut sig trots allt, haha.

(För er som inte förstår min humor så kan jag meddela att jag är ironisk för att slippa onödiga kommentarer)
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Vilken fin filt hon har, ser ut som en mysig sovplats :)

2:a kommentar, skriven , av Riccie - Mamma till Lykke 1 månad:

haha det är kärlek de!

3:e kommentar, skriven , av Emily:

Haha, så sant så sant. Rolig läsning! :D

Vad söt hon är eran lilla flicka :)

KRAM

4:e kommentar, skriven , av anna:

hahahaha, ja tyvärr måste man ibland påpeka det. kram

5:e kommentar, skriven , av ellie:

aaw lille plutten :)

6:e kommentar, skriven , av Wiilow [Foto Tankar Känslor]:

:) Bra inlägg och så fina mysiga bilder.

Såklart man fattar :) Annars är man konstig jue.

Kram

7:e kommentar, skriven , av Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥:

Men gud va söt hon är! <3<3<3

Känner igen den där givmildheten! Vi fick det med råge för några veckor sedan när vi testa ersättning för första gången. Hade varit orolig då tre eller fyra blöjor i rad varit helt utan bajs men på kvällen den dagen behövde jag inte oroa mig mer... Herregud han sket ner hela badrummet, ändå ut i köket (vi har ingången till badrummet från köket)! xD Hahaha! SÅ glad över att det var Tobbe som böt på han och inte jag ;D

Kommentera inlägget här :