Underbara familj och enormt söta vänner.

publicerat i Barnen, Bilder, Denise, Julie 0-2 månader, Kevin 6 år;
Idag har det varit full rulle. Det började med att jag igår efterlyste ett par skridskor då Kevin ska iväg med skolan till ishallen om någon vecka, och det kändes bäst att gå ut i tid om man ska hinna med att hitta ett par som passade. Min storesyster skickade imorse ett meddelande på facebook om att hon hade ett par i passande storlek och kom över med dem några minuter senare. ♥ Kevin blev helt överlycklig när han såg dem otroligt fina skridskorna i hallen när han kom hem från skolan. Jag och syrran passade på att fika på lite saft och snackade massa skit innan jag hämtade upp grabbarna från skolan.
 
För med sig hem från skolan hade han Kevin sin allra bästa vän A. Killarna har varit bästa vänner sedan ettårsåldern på dagis och fick chansen att gå i samma klass tillsammans nu i skolan trots att A egentligen skulle få börja i annan skola egentligen. Men mamman till A kämpade massor för att killarna skulle få hamna på samma ställe, vilket lyckades.

När A's mamma kom och hämtade A så hade hon med sig tulpaner och en underbar rosa kossa till lilla Julie. (Den var ungefär dubbelt så lång som henne, haha!) Samtidigt passade hon på att nosa på lilltjejen och jag passade på att ta lite barnledigt när hon låg och njöt i Anitas famn en längre stund alldeles nöjd och belåten.

Sen, mina vänner ska ni få höra något riktigt sjukt. Min bästa vän (Kevins gudmor) som varit bosatt i Australien under två år landade i Sverige idag vid elvasnåret efter en tjugoåttatimmarsresa från Sydney. Klockan fyra ringer hon och frågar om hon får komma hit och hälsa på, trots att vi sagt att vi skulle mötas imorgon så hon skulle få vila upp sig efter resan. Men nej, hon kunde inte hålla sig, tokfian. Så klockan fem var hon hemma hos oss med massa pressenter åt både barnen och mig. Av henne och hennes mamma fick jag en ny Iphone (lycklig tjej!!!), och Kevin fick massa Hero Factory figurer och Julie fick en vagnsfigur som vibrerar när man drar den i svansen (haha!)

Nu har tågen blivit inställda från Nynäs in mot stan när min kompis ska åka hem till sin morsa, så hon kommer ingenstans. Så hon är påväg tillbaka hit för att sova här i natt, stackaren. Inte nog med att hon flugit x antal tusen mil idag och i natt utan hon tvingas vara kvar i världens ände till imorgon stackaren, bland barnskrik och en snarkande mamma, haha.

Måste också visa det enormt fina halsbandet och asken som Julie fick av sin blivande gudmor när hon var här sist.
 
Men vilka underbart härliga guldklimpar jag har i min omgivning!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

åh vilken snäll vän du har. kram

Svar: Ja hon är verkligen toppen den bruden! :)
Denise 23 - mamma till Julie och Kevin.

2:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Så mycket fint ni fått. Ni verkar ha det väldigt bra :)

Svar: Ja jag är otroligt glad över att ha så fina vänner och familj :)
Denise 23 - mamma till Julie och Kevin.

Kommentera inlägget här :