När livet tar över.

publicerat i Jobb, Vardag.;

Jag jobbar så jävla mycket när jag inte har barnen. Hinner inte ens sakna dem innan dem är tillbaka hos mig igen, vilket visserligen är jätteskönt. Jag gör inget annat än att sova när jag kommer hem. Ibland kommer jag inte ens hem utan sover kvar på jobbet. Det känns som livet rätar ut sig igen. Bäst av allt är att jag längtar hem när jag är iväg. Det har aldrig hänt tidigare. 


Ibland känns det som jag vill vara ensam föralltid. 

Jobben börjar slita i mig nu också inför sommaren. Jag har blivit erbjuden en 75% tjänst som jag avböjde senast idag. Just nu när barnen fortfarande är i behov av mig så kan jag inte jobba som mina jobb vill utan föredrar att arbeta när jag vill, under timmar. Jag får ju uppenbarligen ihop tillräckligt i alla fall. 




Kommentera inlägget här :