Jag - är - helt - slut.

publicerat i Vardag.;

Jag var iväg på en arbestsintervju igår. På en supermysig restaurangkedja med en supertrevlig chef. Han ska höra av sig om han är i behov av folk i framtiden. Me like. 


Hör han av sig så meddelar jag var jag befinner mig helt enkelt. Nu får ni leva med att veta att det är ett ställe jag skulle trivas jättebra på om jag får någon tim- eller behovsanställning på. 

Efter intervjuvn så drog jag till jobbet. Åkte buss till vägskälet och promenerade två och en halv kilometer i minusgrader till jobbet. Jobbade från 14.30- 23 och satt kvar och snackade med nattreceptionisten till midnatt. Klockan två i natt kom jag till ro och fick sova till halv sex då jag hade hand om frukosten.

Jag var helt död. Efter jobbet så badade och bastade jag och sambon. Så välförtjänt efter den här dagen. När vi kom hem och han lagat mat åt oss så däckade jag som en gris i en och en halv timme. Smart, så sent på kvällen. Men nu känner jag mig redo för att låta John Blund ta hand om mig igen. 

Ska dra till jobbet vid 10 imorgon så det är bäst att få några timmars sömn i alla fall...

Kommentera inlägget här :