Menskopp.

publicerat i Tjejsnack;

Jag måste lovorda denna uppfinning. Vem fan kom på den? Vem är det som är värd Nobelpriset? Jag som blöder som en krigsskadad soldat de första mensdagarna måste tacka gudarna (eller min kära vän Malin som jag fick menskoppen av) för denna magiska lilla sak. Mina slemmhinnor är alltid som en öken när jag stoppat in mina bomullstamponger mot tredje bytet samma dag, men med en menskopp så torkar man inte ut slemhinnorna vilket inte leder till någon smärta.


Och för mig som arbetar 12-15 timmars pass måste ge ett gott ord åt den då jag slipper gå in på toaletten 6 gånger för att checka till mitt skydd. Under ett så långt pass så räcker det med 2-3 gånger. Ibland inte ens det. 

Och! Bäst av allt! 
Man betalar för en menskopp, använder den i tio år. En enkostnad för vad jag betalar för tamponger i halvåret! Helt sjukt. 

Koka, använd, koka, använd. 

Inget svinn här inte. Och sjukt enkel att ta med sig i fickan, väskan, ha i badrumsskåpet när man inte använder den.. 

I love it!

Köp, köp, köp om ni får chansen. 
Jag har konverterat till menskopp och kommer aldrig gå tillbaka till tampong igen. 

Kommentera inlägget här :