Pull-up's

publicerat i

Pull-up's har blivit mitt nya beroende. Mitt mål är att ta mig an tio stycken i ett svep. Idag klarar jag sex. När jag började köra regelbundet så klarade jag av fyra. Så det går åt rätt håll. Förr klarade jag av att köra 15 armhävningar i ett svep, nu klarar jag 25 efter att ha kört pull-up's. Det är coolt att se hur man tar sig framåt. 


Jag försöker avvänja mig vid socker nu också. Det är fan svårare än man tror. Har druckit mängder med vatten de senaste dagarna, har näst intill levt på sallad i olika former, kött och ägg. Jag känner mig inte sugen på sött längre, men min kropp har som små, små, vibrerande signaler som känns konstant i kroppen. Har ingen aning om det är abstinensbesvär, men jag har hört att socker är ett av de svåraste att sluta med, och förstå hur mycket socker det finns i precis allt. Men just nu känns det som att min mentala styrka är starkare än min kropps påfrestningar - och efter tio dagar ska man må som bäst, jag är inne på dag tre.. 

Kommentera inlägget här :